Metro taber svensk skatteslag

Den svenske højesteret har afvist Metro Internationals appel i en skattesag, der har stået på siden 2007. Metro skal nu betale 10 millioner euro inden fire uger.
MediaWatch

Metro Internationals forsøg på at blive klassificeret som nyhedsmedie fremfor annonceavis i Sverige - og dermed slippe for en dyrere svensk reklameskat - er blevet afvist af den svenske højesteret.

Det skriver Metro International i en børsmeddelelse.

Afslutningen på skatteslaget, der har kørt siden 2007, betyder, at Metro skal betale 10 mio. euro (75,5 mio. dkk) i ekstra skat, som skal falde inden for fire uger.

Metro har ifølge meddelelsen indregnet den mulige ekstraskat i 2007-regnskabet, og afgørelsen vil derfor ikke påvirke dette års resultat.

- MS
- LR

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også