Lisbeth K.: BNY trumf i Berlingske-relancering

Når Berlingske Tidende relanceres i slutningen af januar, bliver Berlingske Nyhedsmagasin et af de stærkeste kort, siger koncernchef Lisbeth Knudsen.
Ole Nørskov

Samtlige abonnenter på Berlingske Tidende vil fra slutningen af januar hver onsdag modtage Berlingske Nyhedsmagasin som et tilllæg til avisen - et tiltag koncernchef og chefredaktør Lisbeth Knudsen har store forventninger til.

"Vi har i nogen tid arbejdet med idéen om et businesstillæg om onsdagen og spurgte os selv: Hvad er det bedste tilbud, vi kan give Berlingskes læsere. Vi har vurderet, at Berlingske Nyhedsmagasin er det stærkeste kort, vi kan spille," siger hun.

I samme ombæring kommer der en række andre omlægninger af avisen - omlægninger som Lisbeth Knudsen endnu ikke vil komme nærmere ind på.

Øget annonceindtjening
Nyhedsmagasinet vil fremover blive på 48 ugentlige sider, og det vil fortsat udkomme på glittet papir. Tanken er, at satsningen skal tjene sig selv hjem dels gennem en øget annonceindtjening på magasinet, dels gennem den samlede styrkelse af Berlingske Tidende.

"Det bliver en samlet pakke af ændringer, som vil styrke avisen," siger Lisbeth Knudsen, som håber på en oplagsfremgang i samme anledning.

Organisatorisk har BNY gennem længere tid være integreret med Berlingskes business-redaktion, og sådan vil det fortsætte.

"Omlægningen kan give anledning til nogle rokeringer, men der bliver ikke tale om afskedigelser i den forbindelse," siger Lisbeth Knudsen, som håber at have en Ipad-version klar af BNY samtidig med omlægningen. Prisen på Ipad-versionen er endnu ikke fastlagt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også