Medieaktier på optur

Der er fremgang for de globale medieaktier, som har givet dobbelt så højt afkast som det øvrige aktiemarked.
MediaWatch

Krisetegnene er ved at fordufte, hvis man skal tro udviklingen for de globale medieaktier, der igen er begyndt at give gode afkast til aktionærerne.

Faktisk har afkastet været dobbelt så højt på medieaktierne i år, som afkastet på aktiemarkedet bredt set, skriver Børsen, der har set på medieaktierne målt på Bloomberg World Media Index, som viser en stigning på 15 pct. i årets første 11 måneder.

Et andet aktieindeks - Morgan Stanleys World Index - er til gengæld kun vokset med seks pct. i samme periode.

Det er blandt andre medieselskaber som tyske ProSiebenSat1, der ejer SBS TV og Radio i Danmark, samt den norske mediekoncern Schibsted og MTG, som igen melder om øget indtjening.

Kun få af de danske medieselskaber er registreret på Københavns Fondsbørs. Her skiller North Media med Søndagsavisen sig ud med en stigning i aktieværdien på 20 pct. de seneste 12 måneder, skriver Børsen.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også