Per Mikael Jensen: Danmark har brug for en mediegigant

Der er for mange konkurrerende spillere på det danske mediemarked, siger Metro Internationals danske topchef, der efterlyser en dansk pendant til Schibsted.
MediaWatch

Metro Internationals danske chef, Per Mikael Jensen, efterlyser flere overtagelser og fusioner i den danske mediebranche. Han siger til Børsen, at der er brug for større aktører for at følge med den internationale konkurrence og den teknologiske udvikling.

”Der er meget få danske medievirksomheder, der har gjort det godt udenfor landets grænser. Det er et problem. En af de ting, som jeg savner i Danmark, er en mediegigant,” siger Per Mikael Jensen.

"Danmark er ved at være i en liga for sig, når det gælder fald i oplag og læsertal."

Per Mikael Jensen peger på svenske Bonnier og norske Schibsted, som eksempler på mediehuse, danskerne burde lade sig inspirere af.

Budskabet om større grad af konsolidering i den danske mediebranche er tidligere blevet, fremført af bl.a. JP/Politiksens administrerende direktør Lars Munch.

- SF

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også