Kristeligt Dagblad laver viral kampagne

Kampagnefilm for Kristeligt Dagblad skal hente flere læsere til avisen.
MediaWatch

Betyder Madonna og MTV mere for dig end Mandela og Mellemøsten? Ja så skal du nok ikke læse Kristeligt Dagblad. Sådan lyder budskabet i en viral kampagne for avisen, der skal øge læsertallet i forbindelse med, at blandt andet kulturstoffet for nylig er blevet styrket.

Kristeligt Dagblad burde nemlig interessere langt flere, end de cirka 100.000 læsere den har i dag, mener avisens salgs- og marketingdirektør Hans-Christian Kock.

”Vi har lavet en film, ud fra et kreativt koncept, der i mange versioner allerede har gået sin sejrsgang på Youtube. Vi mener også, at der er rum for en dansk version, der er overraskende og understreger, at Kristeligt Dagblad er en avis, der vægter viden og baggrund højere end de hurtige nyheder, som ellers præger mediebilledet,” siger han i en pressemeddelelse.

Kristeligt Dagblads oplag steg med 1,4 pct. til 26.500 eksemplarer men læsertallet faldt med 14,5 pct. til 106.000 læsere på hverdage ifølge tal fra Dansk Oplagskontrol samt Gallup.

- TBH 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også