Cover og Politiken udvider samarbejdet

Politiken og modemagasinet Cover opruster det redaktionelle samarbejde med en fast modeside til Politikens kultur-sektion.
MediaWatch

Politiken er mere med på moden, når avisen fremover gør plads til en side med modestof hver fredag leveret af samarbejdspartneren Cover.

"Det er ikke nyt, at Politiken beskæftiger sig med mode, men nu udvider vi vores dækning, fordi mode, på linje med andre kulturelle udtryksformer er med til at gøre os klogere på os selv, tiden, og det samfund, vi lever i," siger Politikens kulturredaktør, Anita Bay Bundegaard i en pressemeddelelse.

Hver fredag vil Cover bidrage med skarpvinklet modestof og tendenshistorier samt interview. Modemagasinet Cover og Politiken arbejder i forvejen sammen om modetillægget Sektion C, der blev lanceret i efteråret og udkommer fire gange årligt. Cover.dk's hjemmeside bliver endvidere hostet af politiken.dk og opdateret med modenyheder dagligt.

"Det kommende fredags-samarbejde ligger i naturlig forlængelse af vores flermediale bidrag til Politikens dækning af modestoffet. Vi er glade for, at avisen tager modestoffet alvorligt, og at vi samtidig får mulighed for at øge kendskabet til Cover som Danmarks mest spændende modemagasin," siger Covers forlægger, Malene Malling.

Politikens lancering af den ugentlige modeside kommer kort efter, at Eva Kruuse direktør for Danish Fashion, efterlyste en mere seriøs mediedækning af mode i en kronik i Berlingske Tidende. I samme åndedrage roste hun Berlingerens dækning.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også