MetroXpress A/S øger overskud

Besparelser har en stor del af æren for MetroXpress A/S' forbedrede resultat for 2. kvartal af 2010 sammenlignet med 2009. Fra et beskedent resultat på 1,4 mio. kr. (ebit) i 2. kvartal sidste år, har MetroXpress i år fået et resultat på 5,5 mio. kr. (ebit).
MediaWatch

Besparelser har en stor del af æren for MetroXpress A/S' forbedrede resultat for 2. kvartal af 2010 sammenlignet med 2009.

Fra et beskedent resultat på 1,4 mio. kr. (ebit) i 2. kvartal sidste år, har MetroXpress i år fået et resultat på 5,5 mio. kr. (ebit).

"Selv om det gode resultat primært er kommet fra de besparelser, vi har foretaget i 2009 og 2010, er det mest glædelige, at vi endelig kan spore de første tegn på forbedringer i salget," siger Søren Riis, adm. direktør i MetroXpress A/S i en pressemeddelelse.

Den samlede omsætning lå i 2. kvartal på 55,5 mio. kr., hvilket er på niveau med omsætningen på samme tid sidste år, ifølge Metro-koncernens kvartalsregnskab.

Annoncesalget faldt med fem procent, men det blev opvejet af øget distributionstilskud samt vækst inden for salg af online, særlige produkter og distribution.

I lyset af, at annoncemarkedet i Danmark fortsat er presset, grundlage MetroXpress A/S Distributionskompagniet tidligere på året. Det skal udnytte distributionsnettet, som selskabets to gratisaviser allerede har opbygget til at skaffe eksterne kunder.

Besparelserne på administration og omstruktureringer skyldes blandt andet, at de to gratisavisers redaktioner blev lagt sammen i begyndelsen af 2010, hvilket betød fyring af otte medarbejdere. Omkostningerne til fratrædelser blev taget i 1. kvartal.

2. og 4. kvartal er Metro-koncernens stærkeste kvartaler. 3. kvartal vil derimod være præget af, at MetroXpress og 24timer ikke udkommer i juli måned.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også