Metro konsoliderer i Mexico

Metro-koncernen med Per Mikael Jensen som adm. direktør overtager minimum 15 pct. af avisselskabet Publimetro Mexico fra Torraco Investments, der i dag ejer i alt 23,54 pct. af aktierne til en værdi af fire mio. euro. Hvis ikke en tredje part køber de resterende 8,54 pct. af Torracos aktier i Publimetro, køber Metro også dem. Publimetro blev grundlagt i 2007 og havde overskud efter to år.
MediaWatch

Metro-koncernen med Per Mikael Jensen som adm. direktør overtager minimum 15 pct. af avisselskabet Publimetro Mexico fra Torraco Investments, der i dag ejer i alt 23,54 pct. af aktierne til en værdi af fire mio. euro.

Hvis ikke en tredje part køber de resterende 8,54 pct. af Torracos aktier i Publimetro, køber Metro også dem. Publimetro blev grundlagt i 2007 og havde overskud efter to år.

"Publimetro Mexico er en succeshistorie og har opnået en stærk position på et konkurrencedygtigt marked," siger Per Mikael Jensen i en pressemeddelelse.

Publimetro solgte for 7,8 mio. euro i 2009 og havde en vækstrate på 50 pct. i første kvartal. Selskabet blev oprettet i 2007 og viser overskud efter to år.

Publimetros oplag er på 180.000 eksemplarer. Det gør avisen til den største i Mexico City og Monterrey, landets to største byer. Mexico er Latinamerikas næststørste reklamemarked.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også