Metro-koncernen med Per Mikael Jensen som adm. direktør overtager minimum 15 pct. af avisselskabet Publimetro Mexico fra Torraco Investments, der i dag ejer i alt 23,54 pct. af aktierne til en værdi af fire mio. euro.
Hvis ikke en tredje part køber de resterende 8,54 pct. af Torracos aktier i Publimetro, køber Metro også dem. Publimetro blev grundlagt i 2007 og havde overskud efter to år.
"Publimetro Mexico er en succeshistorie og har opnået en stærk position på et konkurrencedygtigt marked," siger Per Mikael Jensen i en pressemeddelelse.
Publimetro solgte for 7,8 mio. euro i 2009 og havde en vækstrate på 50 pct. i første kvartal. Selskabet blev oprettet i 2007 og viser overskud efter to år.
Publimetros oplag er på 180.000 eksemplarer. Det gør avisen til den største i Mexico City og Monterrey, landets to største byer. Mexico er Latinamerikas næststørste reklamemarked.