Prince lancerer cd via avis

De danske medier er ved at bugne over af rosende ord om hans koncert på Roskilde Festivalen i søndags – den musikalske trold(mand) med det lettere prætentiøse navn – Prince, formerly known as ’the artist formerly known as Prince’. I et eksklusivt til engelske The Daily Mirror giver den pladeaktuelle superartist sit eget bud på fremtidens musikdistribuering, og Prince har tilsyneladende ikke megen fidus til internettet:
Christian Grunert Pedersen

De danske medier er ved at bugne over af rosende ord om hans koncert på Roskilde Festivalen i søndags – den musikalske trold(mand) med det lettere prætentiøse navn – Prince, formerly known as ’the artist formerly known as Prince’.

I et eksklusivt til engelske The Daily Mirror giver den pladeaktuelle superartist sit eget bud på fremtidens musikdistribuering, og Prince har tilsyneladende ikke megen fidus til internettet:

”Internettet er fuldstændig over. Jeg kan ikke se, hvorfor jeg skulle give min musik til iTunes eller nogen andre. De vil ikke betale mig på forhånd, og så bliver de vrede, når de ikke kan få den,” siger Prince til The Daily Mirror, som lørdag havde vedlagt hans nyeste cd sammen med avisen.

Ligesom MTV Prince mener, at man kan drage en parallel til musikvideokanalen MTV, som ikke længere har den rolle i musikbranchen, den havde i 80’erne og 90’erne:

”Internettet er ligesom MTV. Engang var MTV hipt, og pludselig var det forældet. Uanset hvad, så er alle de her computere og digitale dimser noget skidt. De fylder dit hoved med numre, og det kan ikke være godt for dig,” siger Prince, der dog ikke kommer nærmere ind på, hvorfor MTV ikke længere har samme status.

Modviljen mod YouTube og iTunes kom i stedet The Daily Mirror til gode, som foreløbig er det eneste medie, der distribuerer cd’en ”20Ten”.

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også