Ny konkurrent til Infomedia

Infomedia, der er ejet af Berlingske Media og JP/Politikens Hus i fællesskab, har indtil nu siddet tungt på den danske medieovervågning. Men nu vil det nystartede firma, Newswatch, ind på markedet og tilbyde oversigter og analyse af nyhedsstrømmen, skriver Børsen.
MediaWatch

Infomedia, der er ejet af Berlingske Media og JP/Politikens Hus i fællesskab, har indtil nu siddet tungt på den danske medieovervågning. Men nu vil det nystartede firma, Newswatch, ind på markedet og tilbyde oversigter og analyse af nyhedsstrømmen, skriver Børsen.

Newswatch udnytter tidsforskellen på seks timer mellem Danmark og Singapore og kan dermed leverer oversigter over avisernes nyheder allerede inden klokken seks om morgenen. Newswatch tilbyder bl.a. en ”alarm”, der skal advare virksomheder og organisationer, hvis de bliver omtalt negativt i pressen.

”Der er kun én ting, som er værre end at blive ringet op kl. 6.15 af Radioavisen. Det er hvis din chef ringer, fordi han er blevet ringet op, og du ikke ved noget om sagen,” siger journalist og partner i Newswatch Jens Kloppenborg-Skrumsager til Børsen.

Politolog Steffen Egelund udgør anden halvdel af partnerskabet i Newswatch, som indtil videre har interesseforeningen Landbrug & Fødevarer og Skatteministeriet som kunder.

- SF

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også