MediaWatch

Weekendavisen får nyt design

Efter sommerferien udkommer Weekendavisen i nye avisklæder, der "strammer designet op".

En minutiøs dissekering af Weekendavisens opsætning resulterer efter sommerferien i et nyt design af avisen.

"Vi kommer med et nyt og opstrammet design efter sommerferien, som vi har arbejdet på i årevis. Det raffinerer layoutet uden at avisen kommer til at se helt anderledes ud," siger chefredaktør Anne Knudsen.

Weekendavisens grafiske udtryk er løbende blevet udviklet, og det har med tiden skabt et behov for en hovedrengøring.

"Gennem årene har vi fået en ophobning af hovsaløsninger. I stedet for at lappe på dem, har vi lavet en gennemgribende udvikling af designet. Det gælder alt fra typografi til rubrikkerne og prioriteringen af siderne. Vi har været ude i alle hjørner af avisen. Den skal ligne sig selv, bare bedre," siger Anne Knudsen.

Hun kom til som chefredaktør i 1998 og indførte tillægget IDEER - om videnskab. På det tidspunkt var det 15 år siden, at avisen sidst havde udvidet med tillægget 'Bøger'.

Det er avisens egne layoutere og grafikere der i samarbejde med redaktørerne og Anne Knudsen selv står for redesignet.
 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs