Berlingske får næse af Forbrugerombudsmanden

Det var ikke i orden, da Berlingske Media i 2008 ændrede abonnementsbetingelser uden at informere kunderne direkte.

Berlingske Media vil fremover varsle ændringer i abonnementsbetingelserne bedre over for abonnenterne, skriver Forbrugerombudsmanden i en meddelelse. 

Det sker efter Forbrugerombudsmanden har præciseret over for mediehuset, at det ikke er nok at kommunikere abonnementsændringer på eget website, abonnenterne skal informeres direkte.

Berlingske Media ændrede i 2008 abonnementsreglerne for B.T. og Berlingske Tidende, men nøjedes med at offentliggøre ændringerne online og ikke direkte til abonnenterne, der i stedet fik sig en overraskelse, da regningen kom. Det førte til flere læserklager - også til Forbrugerombudsmanden, der nu har givet klagerne medhold.

- LR

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også