Læsertal: JP og MetroXpress om kap

MetroXpress ligger i front med antal læsere, viser læsertallene for 2. halvår 2009, som Gallup netop har frigivet.
Tine Brødegaard Hansen

Gratisavisen MetroXpress er med sine 487.000 læsere tæt forfulgt af Jyllands-Postens læsertal på 482.000.  Det viser nye tal fra Index Danmark/Gallup for 2. halvår 2009.

Der er et stykke ned til tredjestørste læsertal, som tilhører Politiken (430.000). Ekstra Bladet giver sin evige rival B.T. baghjul med næsten 30.000 flere læsere (386.000).

I top ti over læsertallene figurerer alle tre gratisaviser, trods særligt Urban og 24timers beskæring af oplaget. Børsen ligger nummer ti med 216.000 læsere og er dermed den af de tre succesfulde nicheaviser Kristeligt Dagblad og Information, der klarer sig bedst målt på læsertal i 2. halvår af rædselsåret 2009.

Information og Kristeligt Dagblad ligger side om side med henholdsvis 122.000 og 119.000 læsere.

Blandt regionalaviserne har JydskeVestkysten størst begrundelse for at åbne champagneflasken, avisen ligger i front med 222.000 læsere efterfulgt af Nordjyske Stiftstidende (179.000) og Fyens Stiftstidende (150.000).

Læs også: Læsertal: Bonnier bevare førertrøjen

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også