Metro fylder 15

Gratisavis-koncernen Metro International har 15-års jubilæum.
MediaWatch

Gratisavisen Metro blev lanceret i Stockholm den 13. februar 1995 som den første daglige gratisavis. Dermed kan koncernen fejre 15-års jubilæum, skriver Metro i en pressemeddelelse.

Cristina Stenbeck, repræsentant for hoved-aktionæren Kinnevik, i Metro International og overhoved for familien, der grundlagde Metro, siger:

“For 15 år siden så min far det geniale i den simple ide at distribuere en avis gratis. Metro er unik, fordi den har gjort nyheder tilgængelige for alle. Flere unge mennesker læser aviser i dag, og Metro bruges i undervisningsøjemed i klasselokaler over hele verden.”

I sit første år blev Metro den næststørste avis i Stockholm og gav overskud.

I Danmark har MetroXpress overlevet den hårde gratisaviskrig ved bl.a. at fusionere med en af konkurrenterne, 24timer fra JP/Politikens Hus.

Trods et hårdt 2009 fik Metro International sit bedste fjerde kvartal nogensinde.

Metro har 17 millioner læsere dagligt i 19 lande.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår