MediaWatch

ErhvervsBladet bliver magasin

Fra dagblad til ugemagasin. ErhvervsBladet ændrer udgivelsesfrekvens og udvider på nettet med flere brugerbetalte services.

Fra midten af marts er det slut med den daglige papiravis fra ErhvervsBladet. Avisen bliver til et ugemagasin, der går dybere til værks med stoffet, skriver Berlingske Media i en pressemeddelelse.

”Vi har lyttet til vores læsere, analyseret markedssituationen og nu går vi offensivt til værks. Ambitionen med omlægningen er at blive en endnu mere nødvendig og inspirerende del af virksomhedernes dagligdag. Vi vil være den uundværlige og nyttige partner for virksomhederne og ser frem til at kunne komme endnu tættere på dem med vores mange nye og forskellige tiltag,” siger chefredaktør for ErhvervsBladet, Morten Asmussen i meddelelsen.

Fremover vil ErhvervsBladet satse på bl.a. en ny læserklub, en info-shop med relevant branchestof, der kan købes og betales via mikrobetaling, månedlige e-magasiner med forskellige temaer og en helt unik brancheportal, hvor virksomheder og forretninger kan præsenterer sig selv og handle direkte med hinanden.

”Vi har udviklet unikke nyskabelser til ErhvervsBladets læsere og brugere, og vi glæder os til at kunne tilbyde landets små og mellemstore virksomheder præcis det, som de har efterlyst igennem vores læserundersøgelser. ErhvervsBladet udgør en vigtig del af vores samlede business-satsning i Berlingske Media, og det er af stor betydning for os at fastholde en tæt kontakt til den brede underskov og vækstlaget af danske virksomheder,” siger Lisbeth Knudsen, koncernchef for Berlingske Media, i meddelelsen.

Berlingske Media har haft det fulde ejerskab af ErhvervsBladet siden 2004. Første udgave af det trykte ErhvervsBladet som ugemagasin udkommer 18. marts.

- LR

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere