JydskeVestkysten vil vise "vejen frem"

Læserne elsker positiv journalistik, og derfor vil JydskeVestkysten til at lede målrettet efter løsninger.
MediaWatch

Det er ikke kun B.T. og chefredaktør Peter Brüchmann, der vil sætte fokus på positiv journalistik. JydskeVestkysten har siden 2007 kørt med segmentet ”Dagens Succes”, der giver særlig plads til positiv journalistik, og nu tager chefredaktør Mikael Kamber skridtet videre.

Fremover skal JydskeVestkysten nemlig ikke bare levere positiv journalistik, men også konstruktiv journalistik. Det kommer til at foregår med det nye element, et rødt vejskilt med teksten ”Vejen frem”.

”Når du støder på skiltet inde i avisen, er det et tydeligt signal om, at her får du løsninger,” skriver Mikael Kamber i sin leder til på søndag, hvor det nye element bliver præsenteret for læserne.

Medierne har altid opfattet det som deres opgave at trække problemer frem i lyset, og det skal de også, mener Kamber. Men samtidig bør medierne også sætte fokus på, hvordan problemerne løses, og det er dette, Kamber og JydskeVestkysten vil være bedre til.

”Du vil støde på ”Vejen frem”-skiltet mindst ét sted i avisen hver dag. Det vil dukke op i forbindelse med de historier, hvor det er oplagt at lede efter en løsning,” skriver Mikael Kamber til læseren.

Han understreger, at ”Vejen frem” ikke skal ses som JydskeVestkystens subjektive opfattelse af, hvordan verden bør skrues sammen. Tværtimod opfordres læserne til at skrive deres løsningsforslag til avisen via hjemmesiden.

”På den måde ligger ”Vejen frem” i direkte forlængelse af ’Dagens succes’, som nu på tredje år har sin faste plads i avisen. ’Dagens succes’ har afsløret, at mange læsere sætter rigtig stor pris på den daglige dosis positiv inspiration. Nu forhøjer vi dosen,” skriver Mikael Kamber.

- TGF

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også