Nu har endnu et britisk mediehus besluttet at droppe avissalg til hoteller og lufthavne. De er hidtil er sluppet med at betale et symbolsk beløb for aviserne, som tilbydes gratis til kunderne, kaldet 'bulk sales'. Det skriver guardian.co.uk.
"News International er forpligtet til at producere den bedste journalistik og tror på at tage fair priser for den journalistik. Vi har taget denne beslutning for at reflektere den værdi vi tror på, at vores aviser tilbyder," lyder begrundelsen i en meddelelse fra News International ifølge guardian.co.uk.
Beslutningen berører News International-aviserne the Times og Sunday Times, mens andre udgivelser som the Sun og News of the World ikke har været en del af 'bulk-salget'.
Fordelene for avisudgiverne ved 'bulk-salget' er, at gratisudgaverne til passagerer eller hotelgæster øger oplag og potentielt læsertal samt har en reklameeffekt for aviserne.
I de senste oplagsmålinger i UK, udgjorde 'bulk-salget' 8,4 procent af the Times' oplag.
The Guardian og the Observer droppede tidligere på året deres 'bulk sales'.
- TBH