Knudsen fornyer Berlingske

Berlingske Tidende går i journalistisk offensiv fra i dag, hvor avisen satser på mere dybde.
MediaWatch

Nyhedsstoffet skal have mere dybde, Business-sektionen skal styrkes og kultur- og navnestoffet får nye elementer, når Berlingske Tidende fra i dag fornyer sig.

Lisbeth Knudsen sætter ikke det journalistiske lys under en skæppe, når hun i sin programerklæring for avisen skriver i Berlingske Tidende:

"Vi leverer det, der er væsentligt at vide, men mere end det. Vi giver perspektiv til det dagsaktuelle emne, som læserne har allermest lyst til at diskutere med andre. Vi vil være den avis, der involverer læserne mere direkte i journalistikken. Vi vil være den avis, der udvikler journalistikken, så den er mere tilgængelig og indbydende i form af infografiske fortællinger og originale vinkler."

Derudover satser Berlingske Tidende også på journalistik i nye formater fremgår det af dagens avis.

Læserne skal involvere sig i artikelserier som 'I Lægens Hænder', avisen skal arbejde med nye tværmedielle fortælleformer og give dybde til daglige nyheder såsom 'Bandekrigen'.

I tredje kvartal 2009 havde Berlingske Tidende et læsertal på 301.000, ifølge Index Danmark/Gallup, avisen ligger dermed på en ottende plads over de mest læste aviser.

Oplagstallet lå i 1. halvår 2009 på 102.571, et fald på cirka 10.000 eksemplarer sammenlignet med samme periode i 2008, ifølge Dansk Oplagskontrol.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også