24timer trækker MetroXpress ned

MetroXpress A/S har tabt syv procent i omsætning i forhold til tredje kvartal sidste år - det er stadig svært at få 24timer til at løbe rundt.

Det er et begrænset salgstab på syv procent, der tegner sig for MetroXpress og 24timer i tredje kvartal i forhold til samme tid sidste år. Det fremgår af den rapport for tredje kvartal, som Metro International netop har offentliggjort.

Mens MetroXpress i sig selv kan notere et overskud før skat i tredje kvartal, så taber 24timer fortsat penge, og det trækker det samlede MetroXpress A/S ned i minus. Hvor stort et minus fremgår ikke af kvartalsregnskabet, men resultatet er dog ifølge rapporten væsentligt bedre end for samme periode sidste år som følge af de besparelser og sammenlægninger på bl.a. foto og sport, der er foretaget mellem de to aviser.

I november sidste år blev omkring 25 procent af stillingerne på aviserne nedlagt, cirka 30 stillinger, heraf de fleste på 24timer. 24timer gav for første gang overskud i maj, men endnu har de massive besparelser altså ikke været nok til at give MetroXpress A/S sorte tal på bundlinjen.

I 2008 havde MetroXpress A/S et resultatmæssigt underskud på 37 mio. kr. efter finansielle poster. MetroXpress og 24timer blev samlet i samme selskab, MetroXpress A/S, sidste sommer og har et samlet dagligt læsertal på cirka 900.000 læsere.

- LR

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også