Per Mikael: Det lysner

Topchef for Metro International, Per Mikael Jensen, spotter bedring i annoncemarkedet. Metros kurser er på det seneste steget med 50 pct., fra et lavt niveau, hvilket styrker optimismen.
MediaWatch

"I Europa letter det lidt. Vi startede året 18-19 pct. nede på annoncerne, men i øjeblikket er vi nede med ca. 11 pct. Siden januar er det blevet bedre måned for måned," siger Metro-chef Per Mikael Jensen til Børsen.

Trods bedringen er Per Mikael Jensen varsom med at udråbe "opklaringen" til at være varig. Årsagerne til, at Metros gratisaviser klarer sig bedre skal findes i, at mange gratisaviser i Europa er bukket under som følge af krisen. Metro har selv lukket en gratisavis i Spanien og indgået en række partnerskaber og franchise-samarbejder.

Per Mikael Jensen regner med, at alle Metros gratisavis går i plus i år, med undtagelse af en eller to titler.

- TBH
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også