Bladkompagniet tester magasinuddeling

Der er færre aviser at omdele, når oplagene falder. For at holde priserne nede på udbringningen, satser Bladkompagniet på at få flere magasinkunder.
MediaWatch

Bladkompagniet satser på distribution af magasiner og blade i 2010, og tester det nye produkt i løbet af efteråret.

”Vi skal holde en oplagsmængde, der betyder, at vi kan få aviserne ud til samme pris som hidtil. Det er reelt set det, der er vores formål med at komme ind på magasinmarkedet,” siger Jan Sørensen, markedschef i Bladkompagniet. Det skriver Specialmediemagasinet.

Det er ikke første gang Bladkompagniet prøver modellen af. Når det denne gang vil lykkes at få en forretning op at stå, skyldes det at avisbude fra Østlandene sikrer tilstrækkelig arbejdskraft, siger Jan Sørensen.

Magasiner og andre udgivelser med adresse bliver ikke omdelt sammen med aviserne. Så når budene har omdelt alle abonnementsaviser om morgenen, skal de ud på en runde mere. Det passer budene fint, for de efterspørger flere arbejdstimer, ifølge Jan Sørensen.

Om Bladkompagniet
Bladkompagniet distribuerer årligt 95 mio. abonnementsaviser og 110 mio. løssalgsaviser og magasiner. Bladkompagniet er ejet i fællesskab af Berlingske Media og JP/Politikens Hus.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også