JP/Pol-chef: Mangel på mediefusioner

Danske medievirksomheder er ikke store og stærke nok, fordi de har holdt igen med fusionerne. Men samarbejde er nødvendigt for branchens overlevelse, siger adm. dir. for JP/Politikens Hus.
MediaWatch

Hvis mediebranchen skal slippe ud af konjunkturkrisen med skindet på næsen og være rustet til fremtiden, kræver det flere fusioner, siger adm. direktør i JP/Politikens Hus, Lars Munch, til Børsen:

"Hvis der er en opgave vores branche endnu ikke har magtet i Danmark, er det at skabe tilstrækkeligt store virksomheder."

Lars Munch var selv involveret i fusionen mellem Jyllands-Posten og Politikens Hus ved årsskiftet 2002/2003.

I de andre nordiske lande er medievirksomhederne mindre bange for opkøb og fusioner. Schibsted i Norge, Bonnier i Sverige og Sanoma i Finland har en omsætning på tre til fem gange mere end eksempelvis Berlingske Media og JP/Politikens Hus, skriver Børsen.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også