Nicheaviserne Børsen, Information og Kristeligt Dagblad er de eneste af landets dagblade, der kan prale med en vækst i avissalget i marts i forhold til samme måned året før. Men faktisk er successen for de tre aviser større, end den forholdsvis beskedne oplagsfremgang viser. Læsertallene er nemlig steget forholdsvis mere end oplaget, så antallet af læsere per eksemplar i dag er klart større end for et år siden.
Information er gået fra 5,0 til 5,6 læsere per solgt eksemplar og er dermed stadig klart det dagblad, som læserne slås mest ihærdigt om.
Kristeligt Dagblad er gået fra 4,0 til 4,6 læsere per eksemplar, mens Børsen har løftet sig fra 2,8 til 3,4 læsere per eksemplar.
Berlingske Tidende har løftet sig fra 2,8 til 3,1 læsere per eksemplar, men har næppe grund til at juble af den grund, da stigningen skyldes et fald i oplaget og ikke en stigning i læsertallet.
De største tabere er tabloidaviserne, som har tabt endnu mere på læsertallet, end de har gjort på avissalget og derfor har mistet læsere per eksemplar. Ekstra Bladet har tabt 0,7 læser per eksemplar, mens B.T. har tabt 0,4 læser per eksemplar.
For tabloidavisernes vedkommende kan en stor del af faldet forklares med den metodeændring Index Danmark/Gallup indførte ved årsskiftet, hvor man med et ekstra kontrolspørgsmål har sikret sig, at respondenterne skelner mellem læsning af webudgaver og printudgaver af aviserne. Metodeændringen rammer de aviser, som har de bedst besøgte websites, hårdest.