Ud & Se skal ud med MetroXpress

Både DSB og JP/Politikens Hus er blandt de kunder, der har indgået aftale med MetroXpress nystartede distributionsforretning, Distributionskompagniet.
Michelle From Hoxer

”Vi har indgået et samarbejde med DSB vedrørende distribution af magasinet Ud & Se til udvalgte DSB-stationer, og derudover er vi klar til at køre en test på distribution af JP/POL koncernens produkter (Politiken, Jyllands-Posten og Ekstra-Bladet) i udvalgte områder på Sjælland. Testen omhandler kørsel til forhandlere i de pågældende områder og vi forventer, at det iværksættes primo april,” udtaler Søren Riis.

På baggrund af en bevilliget distributionsstøtte på omkring 34 mio. kr. til MetroXpress og 24timer skød MetroXpress i starten af året en ny distributionsforretning i gang, Distributionskompagniet. Selskabets formål er først og fremmest at varetage egendistributionen af 24timer og MetroXpress og dernæst at udnytte de muligheder, de kaster af sig - og de første kunder er altså nu i hus.

”I og med at vi kører så meget rundt, så er selvfølgelig oplagt at distribuere for andre. Det er det, vi vil udnytte, og derfor er vi overbeviste om, at vi vil kunne få en del eksterne kunder ind, men vi har ikke lavet distributionskompagniet for at sige, at hvis vi ikke får 10 kunder ind, så lukker vi. Vi har gjort det, fordi vi distribuerer 450.000 aviser hver dag,” siger Søren Riis.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også