Søndagsavisen overvejer salg af Forbruger-Kontakt

En kapitalstærk ejer kan bedre udnytte mulighederne på et liberaliseret postmarked. Derfor overvejer Søndagsavisen at frasælge distributionsforretningen.
Tine Brødegaard Hansen

En vigtig del af Søndagsavisens forretning er distribution af adresseløse forsendelser, i Danmark under navnet Forbruger-Kontakt. Inklusiv Sverige og Norge dækker distributionsvirksomheden i alt 4,2 mio. husstande.

Liberaliseringen af postmarkederne skal senest være gennemført med udgangen af 2010. Det åbner nye muligheder for ekspansion i Søndagsavisens distributionsforretning, men ekspansionsplaner kræver kapital. Derfor undersøger bestyrelsen muligheden for at frasælge distributionsforretningen.

Adm. direktør for Søndagsavisen, Mads Dahl Andersen, forventer dog ikke noget salg realiseret før slutningen af 2009, siger han til RB-Børsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også