Norsk dagblad på gaden med gratisavis
Trods skrækhistorierne fra gratisavismarkedet i Danmark, som det norske mediesite Kampanje.com direkte skriver, har en norsk avis for første gang testet gratismodellen i Oslo-området.
Teleselskabet Tele2 har købt plads i en otte siders annonceavis der er hæftet uden på Dagbladet og med Dagbladets logo på forsiden, som i går blev uddelt i et ekstraoplag på 30.000 gratis eksemplarer.
Tele2's gratis ekstraoplag og annonceavis er et symbol på teleselskabet prispolitik og sker for at "give noget tilbage til kunderne", siger adm. direktør i Tele2 Haakon Dyrnes i en pressemeddelelse, skriver Kampanje.com.
Han opfordrer til, at såvel annoncører som medier tænker 'ud af boksen' i et marked med faldende annoncepriser.
Konkurrenterne hos VG har prøvet noget lignende, men ansvarlig redaktør Bernt Olufsen i VG understreger, at en satsning på gratisaviser ikke er aktuelt.
- MediaWatch