Jyllands-Posten har fundet afløser for InMente

Nyt selskab klar til at erstatte parløbet mellem Jyllands-Posten og InMente, der stod bag flere magasiner til avisen.
Tine Brødegaard Hansen

Redaktionschef på Jyllands-Posten, Henrik Thomsen, er ked af InMentes konkurs, men glæder sig over det kommende samarbejde med det spritnye selskab Media Movers, der er startet af Mette Holbæk til formålet.

"Vi var de første, der benyttede os af outsourcing af indholdsproduktion i større grad. InMente har leveret til os i syv år, og vi er kede af at de gået konkurs, vi har været meget tilfredse med den kvalitet de har ydet," siger Henrik Thomsen.

Lave priser på journalistisk indhold var en del af InMentes forretningsplan, en Henrik Thomsen ønsker ikke at kommentere prissætningen i forhold til Jyllands-Postens nye partner, Media Movers.

Mette Holbæk har tidligere indgået i Jyllands-Postens udviklingsprojekter for deres magasintillæg. Nogle af de opgaver Mette Holbæk og hendes medarbejdere skal kaste sig over er livsstilsmagasinet Viva, ungdomsmagasinet Next, der får premiere i morgen, og nichemagasinet til JP Master-kunder.

Første nummer af magasinet Next nåede at blive produceret af InMente, men Henrik Thomsen er ikke bange for, at det bliver et problem at overføre ekspertisen bag ideen om det nye magasin til et nyt selskab.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også