Mette Holbæk ny magasinmager for Jyllands-Posten

Dronningen af kvindeuniverser, Mette Holbæk, overtager de magasiner, konkursramte InMente producerede til Jyllands-Posten.
Tine Brødegaard Hansen

Mette Holbæk kalder det nyslåede samarbejde for "en oplagt opgave". Tidligere har hun medvirket til udvikling, konceptualisering og implementering af otte avismagasiner til Jyllands-Posten i samarbejde med designbureauet DaniloBlack.

"Jeg kan ikke sige så meget om det nye selskab, men det kom sig af, at jeg i forvejen har et godt samarbejde med Jyllands-Posten og de manglede nogen til at videreføre projekterne," siger Mette Holbæk.

I øjeblikket arbejder hun på højtryk for at få skruet et selskab og en stab sammen, der kan løfte opgaver som produktionen af livsstilsmagasinet Viva, ungdomsmagasinet Next og nichemagasinet til JP Master-kunder. Hun kan ikke love, at læserne ikke vil opleve ændringer, men i så fald bliver de til det bedre.

"For læserne bliver der ingen ændringer i negativ retning, men som et hvert fagligt menneske ville gøre det, går vi alle udgivelserne igennem og ser på, hvad der kan gøres bedre."

Mette Holbæk har tidligere været chefredaktør på Benjamin Media-magasinerne Woman og det nu lukkede magasin Nova. Hun driver selvstændig rådgivningsvirksomhed Mette Holbæk Female Relations Aps. Andre titler tæller stifter og forlagsdirektør i Pretty Ink Publishing Aps 2004-2008.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også