Læsertal: Ringe effekt af Nyhedsavisens død

Urban er den gratisavis som lukrerer mest på Nyhedsavisens død i september, men den samlede effekt er begrænset.
MediaWatch

Hvis de danske dagbladschefer håbede på markant læsertalsvækst efter Nyhedsavisens død 1. september, har de fået længere næser. Samlet set har effekten i september været begrænset.

Men der er dog enkelte titler som sammenlignet med væksten fra august til september i 2007, hvor Nyhedsavisen var i stærk vækst, har klaret sig bedre.

Det gælder Urban som i 2007 voksede med 19,8 pct. mens det i år blev til en vækst på hele 31,7 pct. Også metroXpress vokser mere end sidste år, mens 24timer, som i mellemtiden har opgivet husstandsomdelingen, går mindre frem i år end sidste år.

Der er dog også en række titler som faktisk klarer sig dårligere i september i år i forhold til sidste år på trods af den halve mio. ekstra læsere, som er i spil efter Nyhedsavisens død.

Det gælder blandt andre Politiken, Berlingske Tidende og Børsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også