Læsertal: Ringe effekt af Nyhedsavisens død
Hvis de danske dagbladschefer håbede på markant læsertalsvækst efter Nyhedsavisens død 1. september, har de fået længere næser. Samlet set har effekten i september været begrænset.
Men der er dog enkelte titler som sammenlignet med væksten fra august til september i 2007, hvor Nyhedsavisen var i stærk vækst, har klaret sig bedre.
Det gælder Urban som i 2007 voksede med 19,8 pct. mens det i år blev til en vækst på hele 31,7 pct. Også metroXpress vokser mere end sidste år, mens 24timer, som i mellemtiden har opgivet husstandsomdelingen, går mindre frem i år end sidste år.
Der er dog også en række titler som faktisk klarer sig dårligere i september i år i forhold til sidste år på trods af den halve mio. ekstra læsere, som er i spil efter Nyhedsavisens død.
Det gælder blandt andre Politiken, Berlingske Tidende og Børsen.