Gratisaviserne spænder livremmen ind

Gratisaviserne er ved at spænde livremmen ind. To års hård konkurrence uden indtjening kan nu mærkes.
MediaWatch

"Konkurrencen begynder at gøre ondt på alle. Gratiskrigen har raset i to år, og der er ikke ligefrem nogen, der har tjent penge," siger Claes Braagaard, der er trading director hos mediebureauet OMD til Børsen Mediemarked.

Sparekniven er allerede fundet frem hos Nyhedsavisen, der vil skære i oplaget for at spare penge. Det sker ved at sende et "nej tak til gratisaviser" ud med brev til de adresser, hvor avisen bliver omdelt.

MetroXpress skærer også i omkostningerne. Det er bl.a. sket ved at sende 60 pct. færre hånduddelere på gaden efter sommerferien.

Adm. dir. Søren Riis fra metroXpress siger, at man er gået fra 80 hånduddelere i hovedstaden til 30.

|NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også