Henrik Børjesson: Politiken vinder på JP’s nye format

JP's tabloidformat styrker Politikens brand og produkt over for annoncørerne, lyder det fra Rådhuspladsen.
Laura Bøge Mortensen
JP's tabloidformat styrker Politikens brand og produkt over for annoncørerne, lyder det fra Rådhuspladsen.

Jyllandspostens omlægning til tabloid bekymrer ikke Politikens annoncedirektør Henrik Børjesson. Tværtimod glæder han sig over dagbladets nye position som Danmarks 'største' landsdækkende dagblad, som Politiken i flere helsides annoncer i dag har benyttet lejligheden til at fortælle.

"Det er en fordel, fordi vi differentierer os fra de andre aviser, og så kan vi give annoncørerne de store sider," siger han.

I Børsens Mediemarked i dag annoncerer Politiken på side 7, 8 og 9 for at være størst og tilmed også billig. I en ny kampagne tilbyder de rabat på en helsiders broadsheetannonce.

Henrik Børjesson mener, at kampagnen vil lokke annoncørerne til fadet, især når de mærker effekten af en annonce i den størrelse. Hvis det virker, håber han på, at Politiken også efter kampagnen kan tilbyde lavere priser på broadsheetannoncer.

At Politiken går ned til tabloid ligesom alle de andre, afslår han.

"Vi er en morgenavis, som primært bliver læst ved morgenbordet. Var vi en gratisavis, ville det være en anden sag, men som det ser ud nu, kommer til ikke til at ske. Det er Thøger også citeret for."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også