Henrik Børjesson: Politiken vinder på JP’s nye format
Jyllandspostens omlægning til tabloid bekymrer ikke Politikens annoncedirektør Henrik Børjesson. Tværtimod glæder han sig over dagbladets nye position som Danmarks 'største' landsdækkende dagblad, som Politiken i flere helsides annoncer i dag har benyttet lejligheden til at fortælle.
"Det er en fordel, fordi vi differentierer os fra de andre aviser, og så kan vi give annoncørerne de store sider," siger han.
I Børsens Mediemarked i dag annoncerer Politiken på side 7, 8 og 9 for at være størst og tilmed også billig. I en ny kampagne tilbyder de rabat på en helsiders broadsheetannonce.
Henrik Børjesson mener, at kampagnen vil lokke annoncørerne til fadet, især når de mærker effekten af en annonce i den størrelse. Hvis det virker, håber han på, at Politiken også efter kampagnen kan tilbyde lavere priser på broadsheetannoncer.
At Politiken går ned til tabloid ligesom alle de andre, afslår han.
"Vi er en morgenavis, som primært bliver læst ved morgenbordet. Var vi en gratisavis, ville det være en anden sag, men som det ser ud nu, kommer til ikke til at ske. Det er Thøger også citeret for."