Fem skarpe til Jørn Mikkelsen

Jyllands-Postens chefredaktør Jørn Mikkelsen svarer på fem skarpe spørgsmål om relanceringen af Jyllands-Posten.
MediaWatch

Jyllands-Postens chefredaktør Jørn Mikkelsen svarer på fem skarpe spørgsmål om relanceringen af Jyllands-Posten.

Nu udsender I en ny avis, hvad var der galt med den gamle?

Ingenting. Den har sør'me tjent os og læserne godt. Men vi vil gerne gøre mere ud af præsentationen, og vi anerkender, at tabloid-formatet er mere håndtérbart og praktisk.

Hvorfor omlægge til tabloid, når der ikke er dokumentation for, at det giver en varig oplagsstigning?

En oplagsstigning tager vi da gerne med i købet, men vi har ikke lagt om i tabloid af dén grund - men af de netop nævnte.

Sætter I jer ikke mellem to stole, hvis I både vil tiltrække flere kvindelige læsere med bløde emner og beholde mændene og de hårde stofområder?

Man skal nok passe på med at dele for hårdt op i mænd og kvinder. Som om der ikke findes kvinder, der er til såkaldt "hårdt" stof! Vi vil gerne gøre avisens profil og indhold mere komplet. Vi synes, at vi har manglet lidt på den såkaldt kvindelige side. Det retter vi op på nu med en helt ny sektion, Puls.

Hvorfor er det altid sundhed, livsstil og forbrug der skal trække kvindelige læsere til?

Ja, man skal virkelig passe på med ikke at hyppe klichéerne. Som om kvinder f.eks. ikke læser erhvervsstof. Selvfølgelig gør de det. Men hvis vi taler om det hele menneske, så skal deres avis også ramme bredt.

Hvorfor skal I allerede bruge penge på at relancere igen, når det kun er ca. to et halvt år siden sidst?

Avisen er i stadig udvikling. Det er ikke sådan, at man relancerer, og så stopper alting. Den avis, der nu er kommet på gaden, vil også forandre sig løbende - eller i større hug. Det vil tiden vise.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også