Flere mørke skyer over danske mediehuse

Pessimismen på annoncemarkedet lægger nu et nyt pres på de danske mediehuse, der trues af flere nedskæringer.
MediaWatch

Pessimismen på annoncemarkedet lægger nu et nyt pres på de danske mediehuse, der trues af flere nedskæringer.

"Vi er vist alle klar over, at annoncemarkederne vil tabe fart, og det vil de sikkert blive ved med at gøre et godt stykke ind i 2009," siger Henrik Schultz, der er medieanalytiker i Kaupthing Bank, til Børsen.

Blandt andre TV 2, Berlingske Media, JP/Politiken og Nyhedsavisen har været ramt af de sløje tider i det seneste halve år, og nu ser det altså ud til, at der er flere sløje tider og måske medhørende nedskæringer på vej.

"Selvom mediehusene tror, at de har styr på udviklingen, så bliver de fleste overraskede over, hvor hurtigt det går, når nedgangen i annoncemarkederne viser sig," siger Henrik Schultz. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også