Prognoser fra MediaWatch-læserne
Generelt er eksperterne, der abonnerer på Mediawatch, skeptiske i deres forudsigelser.
Det er pejlingen i MediaWatch' medieforudsigelser, hvor læserne tilkendegiver deres fornemmelser for kommende begivenheder eller en potentiel udvikling.
Markedsiagttagere og læsere af MediaWatch tror, at det er sandsynligt, at Urban og Nyhedsavisen vil fusionere i år, som modtræk til MetroXpress' fusion med 24timer.
Der er mindre tro på, at Jyllands-Posten kan hæve sit oplag, efter man går tabloidformat og indsætter en stor hvervekampagne.
Man har en spæd tiltro, at TV 2 kan genvinde noget af sin styrke i år og komme op over en kommerciel share på 50 procent (21-50) set over én uge inden udgangen af 2008.
Forestillingen om, at TV3s mareridt bliver til virkelighed - at afstanden mellem TV3-kanalerne og SBS TV indskrænkes yderligere til under tre sharepoint - er man ret skeptiske overfor, trods SBS' uomtvistelige fremdrift i 2008.
Og MediaWatch' abonnenter vender klart tommelfingrene ned af til muligheden for, at SBS Radio vil kunne lancere en landsdækkende radiostation, der i indeværende år kan levere en bedre share, end TV 2 Radio og Sky Radio formåede.
MediaWatch-læserne stemmer løbende på sandsynligheden af udsagnene på 'Forudsigelser'. Resultaterne baserer på sig på, at mellem 30 og 70 branchefolk har givet deres vurdering til kende.