Prognoser fra MediaWatch-læserne

Mediemarkedet tror, Nyhedsavisen og Urban fusionerer i efteråret, mens der er ringe tro på SBS' nye radioprojekt.
MediaWatch

Generelt er eksperterne, der abonnerer på Mediawatch, skeptiske i deres forudsigelser.

Det er pejlingen i MediaWatch' medieforudsigelser, hvor læserne tilkendegiver deres fornemmelser for kommende begivenheder eller en potentiel udvikling.

Markedsiagttagere og læsere af MediaWatch tror, at det er sandsynligt, at Urban og Nyhedsavisen vil fusionere i år, som modtræk til MetroXpress' fusion med 24timer.

Der er mindre tro på, at Jyllands-Posten kan hæve sit oplag, efter man går tabloidformat og indsætter en stor hvervekampagne.

Man har en spæd tiltro, at TV 2 kan genvinde noget af sin styrke i år og komme op over en kommerciel share på 50 procent (21-50) set over én uge inden udgangen af 2008.

Forestillingen om, at TV3s mareridt bliver til virkelighed - at afstanden mellem TV3-kanalerne og SBS TV indskrænkes yderligere til under tre sharepoint - er man ret skeptiske overfor, trods SBS' uomtvistelige fremdrift i 2008.

Og MediaWatch' abonnenter vender klart tommelfingrene ned af til muligheden for, at SBS Radio vil kunne lancere en landsdækkende radiostation, der i indeværende år kan levere en bedre share, end TV 2 Radio og Sky Radio formåede.

MediaWatch-læserne stemmer løbende på sandsynligheden af udsagnene på 'Forudsigelser'. Resultaterne baserer på sig på, at mellem 30 og 70 branchefolk har givet deres vurdering til kende.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også