Tabloidformat kan koste annoncekroner

Jyllands-Postens skift til tabloidformat kan kaste besparelser af sig på papir og produktion, men avishuset kan til gengæld tabe på færre annoncer.
MediaWatch

Jyllands-Postens skift til tabloidformat kan kaste besparelser af sig på papir og produktion, men avishuset kan til gengæld tabe på færre annoncer.

Det vurderer mediadirektør Torben Lehrmann, Kunde & Co.

"Omlægningen er et tveægget sværd, for den giver helt klart besparelser på produktionen, men kan omvendt betyde mistede annoncekroner," siger han til Børsen.

For at opretholde de samme annonceindtægter kræver det, at Jyllands-Posten får en højere millimeterpris, når avisen går over i tabloidformat for at kompensere for den mindre annonceplads.

Og det tvivler Torben Lehrmann på kan lade sig gøre.

"Jeg tror ikke, at det vil lykkes Jyllands-Posten at hæve millimeterprisen," siger han og understreger, at markedet i øjeblikket er for presset til, at en enkelt spiller kan gøre det. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også