Torsten B. Rasmussen: En ønskesituation

Offensiv treårsplan skal sikre fusion mellem 24timer og Metroxpress. Stemningen er positiv i JP/Politikens topledelse.
Tine Brødegaard Hansen

Offensiv treårsplan skal sikre fusion mellem 24timer og Metroxpress. Stemningen er positiv i JP/Politikens topledelse.

MediaWatch fanger JP/Politikens koncerndirektør Torsten Bjerre Rasmussen kort før pressemødet ovenpå offentliggørelsen af fusionen mellem 24timer og Metroxpress, der betyder at JP/Politiken Hus samt A-pressen hver får 24,5 procent af aktierne i MetroXpress A/S, Metro International har de resterende 51 procent.

"Vi er lutter positive og glade. Det er afgørende at være førende på gratisavisområdet, og nu bliver vi medejere af de to gratisaviser vi tror mest på, det er en ønskesituation," siger Torsten Bjerre Rasmussen.

Hvad vil det betyde for konkurrerende gratisaviser?

"Det vil jeg ikke vurdere, jeg fokuserer på, at det er rigtig godt for os, vi har placeret 24timer i det nye selskab for at blive absolut førende på markedet."

Er det ikke ærgerligt for jer at erkende, at jeres investering i 24timer ikke kunne løbe rundt?

"Vi har fulgt de planer vi har lagt fra begyndelsen, vi vidste det var dyrt at komme ind på markedet, men for to år siden havde vi ingenting, nu sidder vi som medejere af de bedste gratisaviser."

Hvad vil fusionen betyde for Metroxpress og JP/Politikens Hus, hvilke fordele vil I udnytte?

"Den adm. dir. for Metroxpress A/S, Søren Riis, skal have lov at lede selskabet, men jeg kan sige at der er lagt en offensiv treårs-plan for selskabet. Med de to gratisaviser får vi adgang til en million læsere, det giver os en unik position, og dem der agerer hurtigt i denne her situation, de får gevinsten, så får begge parter."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også