Det Berlingske Officin åd sig lidt ind på konkurrenterne fra JP/Politikens Hus i februar.
Det viser de seneste læsertal fra Index Danmark/Gallup.
Sammenlagt sidder Berlingske nu på 26,3 procent af det "landsdækkende" marked mod 25,4 procent i januar. JP/Politikens Hus er gået fra 42 procent i januar til 40,5 i februar.
Her er de 13 "landsdækkende" hverdagsaviser fordelt efter share. Januartal i parentes:
- Nyhedsavisen 12,8 (13,1)
- 24timer 11,7 (12)
- MetroXpress 11,4 (10,8)
- Jyllands-Posten 10,7 (11)
- Urban 9,7 (9,3)
- Politiken 9,4 (9,9)
- Ekstra Bladet 8,8 (9,1)
- B.T. 8,5 (8,4)
- Berlingske Tidende 6,8 (6,4)
- Børsen 4,4 (4,3)
- Information 2,4 (2,3)
- Kristeligt Dagblad 2,2 (2,1)
- Erhvervsbladet 1,4 (1,3)
Selvom Nyhedsavisen på førstepladsen er gået en anelse frem i faktiske tal har avisen altså ikke lagt yderligere afstand til forfølgerne. De to svageste gratisaviser, Urban og MetroXpress, har faktisk begge halet ind på de to førende i forhold til januar.