Berlingske vandt februar

Det Berlingske Officin åd sig lidt ind på konkurrenterne fra JP/Politikens Hus i februar. Det viser de seneste læsertal fra Index Danmark/Gallup.
MediaWatch

Det Berlingske Officin åd sig lidt ind på konkurrenterne fra JP/Politikens Hus i februar.

Det viser de seneste læsertal fra Index Danmark/Gallup.

Sammenlagt sidder Berlingske nu på 26,3 procent af det "landsdækkende" marked mod 25,4 procent i januar. JP/Politikens Hus er gået fra 42 procent i januar til 40,5 i februar.

Her er de 13 "landsdækkende" hverdagsaviser fordelt efter share. Januartal i parentes:

  1. Nyhedsavisen 12,8 (13,1)
  2. 24timer 11,7 (12)
  3. MetroXpress 11,4 (10,8)
  4. Jyllands-Posten 10,7 (11)
  5. Urban 9,7 (9,3)
  6. Politiken 9,4 (9,9)
  7. Ekstra Bladet 8,8 (9,1)
  8. B.T. 8,5 (8,4)
  9. Berlingske Tidende 6,8 (6,4)
  10. Børsen 4,4 (4,3)
  11. Information 2,4 (2,3)
  12. Kristeligt Dagblad 2,2 (2,1)
  13. Erhvervsbladet 1,4 (1,3)

Selvom Nyhedsavisen på førstepladsen er gået en anelse frem i faktiske tal har avisen altså ikke lagt yderligere afstand til forfølgerne. De to svageste gratisaviser, Urban og MetroXpress, har faktisk begge halet ind på de to førende i forhold til januar.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også