12 års overskud brugt på aviskrig

Den danske dagbladsbranche har tabt flere penge på 16 måneders aviskrig, end de i alt har tjent fra 1995 til 2006.
MediaWatch
Den danske dagbladsbranche har tabt flere penge på 16 måneders aviskrig, end de i alt har tjent fra 1995 til 2006.

Selvom der ikke er mange tilgængelige tal om tabenes størrelse, så har Børsen på baggrund af regnskaber fra Det Berlingske Officin, Nyhedsavisen, JP/Politikens Hus og en række estimater beregnet tabenes størrelse.

Ifølge beregningerne er det samlede tab på aviskrigens 16 måneder på omkring 1,5 milliarder kroner, skriver avisen. Medlemmerne af Danske Dagblades Forening havde til sammenligning et samlet driftsoverskud på 1,3 milliarder kroner i de 12 år. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også