Ullum: Jeg ønsker ikke at arbejde i ny struktur

Arne Ullums afgang fra B.T. skyldes utilfredshed med avisens nye struktur.
MediaWatch

Arne Ullums afgang fra B.T. skyldes utilfredshed med avisens nye struktur.

Det siger han til MediaWatch.

"Efter moden overvejelse ønskede jeg ikke at arbejde i den nye struktur, hvor det forretningsmæssige og det redaktionelle er splittet op på forskellige redaktører. Min motivation har ligget i at have ansvaret for begge dele."

Arne Ullum tilføjer, at når det ikke længere er sjovt at gå på arbejde, skylder man sig selv og avisen at stoppe, "men jeg fortsætter til der er fundet en afløser."

Han ønsker ikke at pege på en efterfølger, men understreger, at der er mange stærke redaktører i chefgruppen.

"Belært af erfaringerne fra Per Mikael Jensens afgang, har jeg ikke tænkt mig at kommentere forholdene på den arbejdsplads, jeg forlader," siger Arne Ullum.

Han understreger, at hans afgang er helt udramatisk og ikke skyldes uoverensstemmelser med koncernledelsen. Afgangen sker ovenpå et godt resultat.

"Jeg har været på B.T. i over fire år og lavet et stort turn-around fra et underskud i 2003 på 33 mio. Jeg må endnu ikke fortælle det præcise tal for 2007, men vi kommer ud med et tochifret millionoverskud."

Koncernchef Lisbeth Knudsen udtaler til bt.dk, at det er meget beklageligt, at Arne Ullum er nået frem til beslutningen om at stoppe: "Han har stået i spidsen for en redaktionel udviklingsproces og en styrkelse af web-aktiviteterne, som er meget vigtig for B.T.s fremtidige kurs, og det er der al mulig grund til at udtrykke stor anerkendelse af."

Arne Ullums professionelle fremtidsudsigter går på at løse konsulentopgaver med henblik på udvikling og effektivisering inden for medieområdet.

"Dukker der et dødspændende tilbud op, så kan det være, jeg tager imod det, men jeg vil gerne have en periode som fri fugl," siger Arne Ullum.

Derudover involverer hans fremtidsplaner at holde ferie med sine tre børn.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også