Urban i problemer

Konkurrencen på gratismarkedet rammer Det Berlingske Officin hårdest.
MediaWatch

Konkurrencen på gratismarkedet rammer Det Berlingske Officin hårdest.

De seneste læsertal fra Index Danmark/Gallup er et sandt gys for Urban, som helt er ved at miste kontakten til rivalerne.

For to år siden havde Urban flere end 600.000 læsere, men avisen nåede et foreløbigt lavpunkt i december med 390.000 læsere.

December er tradiotionelt en svag måned for trafikaviserne, men Urban har ikke tidligere været så hårdt ramt af sæsonudsvinget.

Sammenholder man Urban med landets mest læste dagblad, 24timer, er tilbagegangen til at føle.
I oktober udgjorde Urbans oplag 80 pct. af 24timers. I november var tallet faldet til 75,6 pct. og nedturen fortsatte til 70 pct. i december.

Urbans share på gratismarkedet er faldet med to procentpoint fra 22 i oktober til 20 i december.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også