E-avis godt supplement til distributionen
Trods det faktum, at e-avisen aldrig rigtigt har vundet fodfæste, bruger et stigende antal avishuse det som supplement til bud og løssalg.
MediaWatch
Trods det faktum, at e-avisen aldrig rigtigt har vundet fodfæste, bruger et stigende antal avishuse det som supplement til bud og løssalg.
"Det er en forlænget arm i vores distribution," siger Ole Sloth, der er direktør for bladsalg hos Ekstra Bladet, til Jyllands-Posten.
I modsætning til netaviserne, som prioriterer stoffet selvstændigt og tilbyder interaktivitet og multimedieindhold, er e-avisen i udgangspunktet en elektronisk kopi af den trykte avis.
Dermed kan bladhuset opnå en abonnementsindtægt på selve e-avisen og en reklameindtægt i og omkring den elektroniske avis.
Ifølge Jens Funder Berg, der er salgsdirektør hos Digital Media Solutions, understreger over for Jyllands-Posten, at e-avisen ikke er et erstatningsprodukt.
"Men hos de store mediehuse kan e-avisen være et vigtigt led i distributionsstrategien," siger han.
"Det er en forlænget arm i vores distribution," siger Ole Sloth, der er direktør for bladsalg hos Ekstra Bladet, til Jyllands-Posten.
I modsætning til netaviserne, som prioriterer stoffet selvstændigt og tilbyder interaktivitet og multimedieindhold, er e-avisen i udgangspunktet en elektronisk kopi af den trykte avis.
Dermed kan bladhuset opnå en abonnementsindtægt på selve e-avisen og en reklameindtægt i og omkring den elektroniske avis.
Ifølge Jens Funder Berg, der er salgsdirektør hos Digital Media Solutions, understreger over for Jyllands-Posten, at e-avisen ikke er et erstatningsprodukt.
"Men hos de store mediehuse kan e-avisen være et vigtigt led i distributionsstrategien," siger han.