E-avis godt supplement til distributionen

Trods det faktum, at e-avisen aldrig rigtigt har vundet fodfæste, bruger et stigende antal avishuse det som supplement til bud og løssalg.
MediaWatch
Trods det faktum, at e-avisen aldrig rigtigt har vundet fodfæste, bruger et stigende antal avishuse det som supplement til bud og løssalg.

"Det er en forlænget arm i vores distribution," siger Ole Sloth, der er direktør for bladsalg hos Ekstra Bladet, til Jyllands-Posten.

I modsætning til netaviserne, som prioriterer stoffet selvstændigt og tilbyder interaktivitet og multimedieindhold, er e-avisen i udgangspunktet en elektronisk kopi af den trykte avis.

Dermed kan bladhuset opnå en abonnementsindtægt på selve e-avisen og en reklameindtægt i og omkring den elektroniske avis.

Ifølge Jens Funder Berg, der er salgsdirektør hos Digital Media Solutions, understreger over for Jyllands-Posten, at e-avisen ikke er et erstatningsprodukt.

"Men hos de store mediehuse kan e-avisen være et vigtigt led i distributionsstrategien," siger han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også