Tillid til Dansk Avisomdeling trods kaos

"Dansk Avisomdelings nye ledelse får kvaliteten af avisomdelingen i Jylland op", siger adm. direktør for Århus Stiftstidende Per B. Jørgensen.
MediaWatch

"Dansk Avisomdelings nye ledelse får kvaliteten af avisomdelingen i Jylland op", siger adm. direktør for Århus Stiftstidende Per B. Jørgensen.

Det er ikke det billede de seneste dages fornyede skriverier om rodet i Dansk Avisomdeling giver.

For ca. et år siden sammenlagde JP/Politikens Hus og Syddanske Medier deres distributionsselskaber under navnet Dansk Avisomdeling A/S. Jyske Vestkysten og Det Berlingske Officin er ligeledes med i ejerkredsen. Formålet var at spare penge på avisomdelingen i Jylland, men sådan er det ikke gået hidtil.

"I foråret og sommeren har vi haft betydelige problemer med kvaliteten af avisomdelingen, men de problemer hører den gamle ledelse til," siger Per B. Jørgensen til MediaWatch.

Med den nye ledelse, ført an af Bjarne Munck, stiger kvaliteten af avisomdelingen uge for uge, ifølge Per B. Jørgensen.

"Vores reklamationsprocent er mere end halveret. Vi er ikke nået helt i mål, men vi er ved at være der, hvor det er nede på en procent reklamationer på hverdage."

Alligevel overvejer Per B. Jørgensen fortsat at finde alternativer til den kostbare udbringning af aviser med bude.

I overvejelserne indgår muligheden for, at kunderne afhenter aviserne selv fra en central, men det er endnu for tidligt for Per B. Jørgensen at tale om konkrete planer.

Indtil videre udtrykker han fuld tillid til ledelsen i Dansk Avisomdeling, og vil ikke kommentere om Århus Stiftstidende har opnået kompensation fra selskabet, som følge af kaos i avisomdelingen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også