På fem år er over 330 mio. kr. forsvundet fra danske avisers omsætning

Hos både lokale, regionale samt nationale avishuse er omsætningen faldet. Forskellen er bare, at de nationale aviser fortsat genererer driftsoverskud, viser analyse fra Kulturministeriet.
Ser man på omsætning er størstedelen af faldet sket hos de landsdækkende medier. Omvendt er det de regionale og lokale medier, der har tabt mest indtjening på driften. | Foto: Carsten Andreasen/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Ser man på omsætning er størstedelen af faldet sket hos de landsdækkende medier. Omvendt er det de regionale og lokale medier, der har tabt mest indtjening på driften. | Foto: Carsten Andreasen/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

En gennemgang af top- og bundlinjer hos en række avishuse i årene fra 2018 til 2022 viser et mediemarked med faldende omsætning blandt de største dagbladsudgivere i Danmark. Det viser en analyse udarbejdet af Kulturministeriet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også