Reklamemarkedet skrumpede i 2023 - traditionelle medier blev hårdt ramt

Ifølge Danske Medier sidder ”tech-giganter” nu på næsten halvdelen af den samlede reklameomsætning. Viceadm. direktør mener, det bør give anledning til refleksion hos annoncørerne.
Annonceomsætningen for trykte nyhedsmedier faldt med over 18 pct. sidste år. | Foto: Andreas Haubjerg
Annonceomsætningen for trykte nyhedsmedier faldt med over 18 pct. sidste år. | Foto: Andreas Haubjerg

Et faldende annoncesalg har presset forretningen i næsten samtlige danske medievirksomheder i det forgangne år.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også