JP/Politiken, Bonnier og Schibsted har flyttet brikkerne ind på fælles nordisk spilleplade

De tre store mediehuse er de seneste år rykket tæt på hinanden og har udvidet på tværs af det danske, norske og svenske marked. ”Jeg betragter det som en naturlig ting,” siger direktør Stig Ørskov.
"Man kan roligt sige, vi oplever en stigende tilstedeværelse af nordiske aktører på hinandens markeder,” siger adm. direktør i JP/Politikens Hus, Stig Kirk Ørskov. | Foto: Pr/jp/politikens Hus
"Man kan roligt sige, vi oplever en stigende tilstedeværelse af nordiske aktører på hinandens markeder,” siger adm. direktør i JP/Politikens Hus, Stig Kirk Ørskov. | Foto: Pr/jp/politikens Hus

Der har længe været tale om en tiltagende konkurrence i mediebranchen fra techkoncerner som Google og Facebook, der suger både opmærksomhed og annoncekroner til sig.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Infomedia fusionerer med det svenske selskab Retriever. | Foto: Infomedia.

    Infomedia fusionerer med svensk selskab

    For abonnenter

    Læs også