Forsker: Næste JP-chef skal kunne meget mere end bare journalistik

Når JP/Politikens Hus skal finde den næste ansv. chefredaktør, giver det ifølge medieforsker Aske Kammer god mening at vægte kommercielle og teknologiske evner lige så højt som journalistiske.
Ifølge forsker i medieinnovation Aske Kammer har den digitale omstilling hos mediehuse indtil videre vist, at teknologisk og kommerciel forståelse er lige så vigtig som den journalistiske. | Foto: DMJX
Ifølge forsker i medieinnovation Aske Kammer har den digitale omstilling hos mediehuse indtil videre vist, at teknologisk og kommerciel forståelse er lige så vigtig som den journalistiske. | Foto: DMJX

I kølvandet på nyheden om Jacob Nybroes exit som ansv. chefredaktør hos Jyllands-Posten lagde adm. direktør for JP/Politikens Hus, Stig Ørskov, op til en bred rekrutteringsproces, når afløseren skal findes. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også