MediaWatch

Norsk lokalavishus hæver omsætning og overskud

2021 gav den norske aviskoncern Amedia en solid vækst på de digitale annonceindtægter. Indtægterne fra annoncer i trykte medier falder som forventet, lyder det fra adm. direktør.

Foto: STIAN LYSBERG SOLUM/AFP / NTB

Norske Amedia landede i 2021 et overskud på 492 mio. norske kr. før skat, svarende til knap 387 mio. kr. Overskuddet svarer til en stigning på knap 92 mio. kr. Det fremgår af koncernens netop offentliggjorte årsrapport.

Amedia er et af de største mediehuse i Norge. Koncernen driver omkring 80 lokale, regionale og nationale aviser samt trykkerier.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Øgede krav til søgemaskiner trådt i kraft

Markedsføringsloven er blevet revideret. ”Ændringerne af markedsføringsreglerne vil blandt andet gøre det lettere for forbrugerne at navigere på de digitale markeder,” siger vicedirektør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs