MediaWatch

Professor om avisers nye lokalmedier: Tvivlsomt om der er plads til alle

B.T., Jyllands-Posten og Jysk Fynske Medier er fået i offensiven med nye digitale lokaljournalisitikske satsninger, men det er tvivlomt, om der er plads til alle på sigt, mener professor.

Foto: Jacob Ehrbahn

Markedet for lokaljournalistik har fået sig et ordentligt spark, efter både Jysk Fynske Medier, Jyllands-Posten og senest B.T. har investeret offensivt i nye digitale og abonnementsbaserede lokalmedier, men det er langt fra givet, alle også har en fremtid, siger professor i medieledelse ved CBS Anker Brink Lund til Børsen.

"Det er i høj grad JP og Jysk Fynske Medier, der har tjent på ugeaviserne, og det er også de to, der driver den nye oprustning på lokaljournalistik," siger han og uddyber, at han mener, de også ser mediestøtte som en del af forretningsmodellen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs