MediaWatch

Danske Medier: Både plan a, b og c bør handle om at holde samfundet åbent

Hvis det kommer så vidt som til nye nedlukninger som følge af covid-19-udburd, forventer brancheorganisationen, at der igen vil blive åbnet for kompensation til private medier for tabte annonceindtægter.

Foto: Danske Medier

En lang række særligt lokale og regionale medier kæmper fortsat en hård kamp for at få økonomien til at hænge sammen efter coronanedlukningerne, som bl.a. betød beskårede annonceomsætninger som følge af lukkede sportsevents, messer og lignende - og derfor er det oplagt, at medierne igen skal tilbydes annoncekompensation, hvor der kommer nye nedlukninger.

Sådan lyder reaktionen fra direktør for brancheorganisationen Danske Medier, Mads Brandstrup, efter coronapressemødet mandag aften, hvor statsminister Mette Frederiksen (S) varslede nye tiltag efter stigning i coronasmitten, herunder genkomsten af coronapasset, som skal endelig besluttes tirsdag.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs