MediaWatch

Lokalaviser kæmper med trægt annoncemarked efter genåbning

Trods genåbningen er annoncesalget langt fra normaliseret, siger mediechefer fra flere regionale mediehuse, efter Bornholms Tidende har måttet skære til. Flere håber på en ny medieaftale snarligt, men holder foreløbig sparekniven i skuffen.

Foto: PR/Herning Folkeblad/301019434

Udsigten til færre annoncekroner i kassen og sivende abonnementsindtægter fik i sidste uge Bornholms Tidende til at sætte gang i en sparerunde, der skal skære 4,5 mio. kr. af omkostningerne - heraf skal godt 2 mio. kr. bruges til digitale investeringer.

I andre dele af det regionale medielandskab bekræfter flere, at annoncemarkedet fortsat ikke er på omdrejningshøjde med tiden før corona.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs