MediaWatch

Lokalaviser kæmper med trægt annoncemarked efter genåbning

Trods genåbningen er annoncesalget langt fra normaliseret, siger mediechefer fra flere regionale mediehuse, efter Bornholms Tidende har måttet skære til. Flere håber på en ny medieaftale snarligt, men holder foreløbig sparekniven i skuffen.

Foto: PR/Herning Folkeblad/301019434

Udsigten til færre annoncekroner i kassen og sivende abonnementsindtægter fik i sidste uge Bornholms Tidende til at sætte gang i en sparerunde, der skal skære 4,5 mio. kr. af omkostningerne - heraf skal godt 2 mio. kr. bruges til digitale investeringer.

I andre dele af det regionale medielandskab bekræfter flere, at annoncemarkedet fortsat ikke er på omdrejningshøjde med tiden før corona.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs