Lokalaviser kæmper med trægt annoncemarked efter genåbning

Trods genåbningen er annoncesalget langt fra normaliseret, siger mediechefer fra flere regionale mediehuse, efter Bornholms Tidende har måttet skære til. Flere håber på en ny medieaftale snarligt, men holder foreløbig sparekniven i skuffen.
Foto: PR/Herning Folkeblad/301019434
Foto: PR/Herning Folkeblad/301019434

Udsigten til færre annoncekroner i kassen og sivende abonnementsindtægter fik i sidste uge Bornholms Tidende til at sætte gang i en sparerunde, der skal skære 4,5 mio. kr. af omkostningerne - heraf skal godt 2 mio. kr. bruges til digitale investeringer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også